Дата и час: 11 Дек 2018, 21:46

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 12 Апр 2013, 11:12 
Offline
Сержант
Сержант

Регистриран на: 28 Окт 2008, 11:10
Мнения: 36
Здрасти,

Имам нужда от малко помощ. Моторът е Сузуки Бандит 1200, година 2000, с карбуратори Mikuni BST36SS. Има отворено гърне и кривка Arrow, KN филтър и филтърна кутия с махнат гумен тромпет(snorkel removal), което увеличава диаметъра на отвора на филтърната кутия от ~1.5" на ~2".
На първото палене за тази година, ми се загуби втори цилиндър, но само в режим на празен ход. Свалих карбураторите и се оказа задръстен pilot жигльор. Като цяло, поплавъковите камери бяха доста мръсни и малко или много всички pilot жигльори бяха замърсени. Нивото по книга е 14.6мм, беше по-ниско(т.е. по-богато) с 1.5-3мм(и различно м/у всички карбуратори). Иглите са с 6 канала, доколкото разбрах заводско са на 4-та позиция отдолу нагоре, а при мен бяха на 6-та позиция, т.е. пуснати максимално надолу. Pilot болтовете заводско са на 1.75 оборота, при мен бяха на 2.75-3 оборота.
С тази "конфигурация" - гърне, филтър, "настройки" на карбураторите, мотора съм го карал един сезон без проблеми. Единствено имаше придърпване на 1700-1800 оборота когато се движа съвсем бавно почти без газ на първа или втора предавка.
Събрах карбураторите по книга, ниво 14.6мм, игли на 4-та позиция, pilot болтове на 2 оборота. Омаслих въздушния филтър за пръв път не със спрей, а с масло, почти не го изчаках да се отече и запалих. Запалих трудно, без смукач и с отворена газ. Работеше много богато, черен пушек, няма празен ход. Зарязах го така и на следващие ден пробвах пак -> запали нормално на смукач, регулирах празния ход и звучеше добре, работеше чисто и се форсираше добре, може-би леко изпушваше при форсиране. Явно филтъра се беше отекъл от маслото. Покарах 100-120км, изглеждаше ОК.
На следващото палене след една седмица, запали трудно, припукваше в генерацията на празен ход и на принудителен празен ход. Свещите на първите два цилиндъра бяха черни, а на трети и четвърти - бели. В кутията на масление филтър имаше половин пръст масло, стекло се от филтъра. Синхронизирах карбураторите, развъртях pilot болтовете първо на 2.5, после на 3 оборота. Свещите се поизравниха, имаха лек кафяв отенък. От тогава карам по малко, но припуква на празен ход, на първа и втора придърпва при равномерно движение с до към 2500-3000 оборота. При ускорение, ускорява без придърпвания или забележими дупки. Вчера минах преглед и на газ анализатора излезе ламбда 1.89 на празен ход, което е абсурдно като абсолютна стойност(бедно извън границите на запалване на сместа), но като сравнение Хонда Шадоу до мен показа ламбда 1.3.
Демек, беден ми е мотора на празен ход и при равномерно движение със съвсем малко газ.

Благодаря на тези, които изчетоха цялата история, въпроса ми е - има ли смисъл да опитвам да развивам pilot болтовете още и до калко над 3 оборота? Или да свалям пак карбураторите и да опитам да увелича нивото на горивото примерно с 1мм?
Иглите мисля, че е безсмислено да ги пипам. Горе-долу ми е ясно какво и как се случва, но нямам опит с карбуратори на мотори и с полезни съвети ще ми спестите доста време и усилия :)

П.С. Main Jet 100; Pilot Jet 37.5; Pilot Air Jet 1.4mm
Това са стойностите на жигльорите в карбураторите ми, които отговарят на заводските.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Апр 2013, 16:31 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 08 Юли 2005, 09:28
Мнения: 1762
Местоположение: Sofia
При всичкото направено по мотора мисля, че трябва още бензин и оттам въздух с болтовете..
Само да добавя, че истинската настройка може би ще дойде след около 10 проба.
Моя Макс е с JET KIT 7 и ми се разгони фамилията..сега е ОК, но само топъл и въздуха е в извънземни граници.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 14 Апр 2013, 07:19 
Offline
Сержант
Сержант
Аватар

Регистриран на: 01 Юли 2006, 16:36
Мнения: 119
Местоположение: Силистра
Намери някой маистор с прозрачна свещ да ти довърши центровката на карбураторите!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Апр 2013, 11:12 
Offline
Сержант
Сержант

Регистриран на: 28 Окт 2008, 11:10
Мнения: 36
Здрасти,
Мерси за съветите!

drbig, А има ли такива свещи за мотори? Аз имам такава, но е за кола и физически не става(размер/разба). Ако знаете някой "майстор", който настройва с такава или пък с широколентова ламбда, ще е полезно за всички да знаят кой и къде е.

По моя проблем всъщност има развитие. Оня ден/Събота/ свалих карбураторите пак :( , попродухах ги оттук-оттам със сгъстен въздух и регулирах наново нивото на горивото в поплавъковата камера, като го увеличих с около 1-1.5мм. Регулирах и pilot болтовете отново на 3 оборота от завито положение. Оказа се, че не всички са били в еднакво положение, явно в един момент съм ги объркал, тъй-като при всяка промяна не ги завивах докрай и да регулирам от нулата, ами променях половин или един оборот спрямо предишната позиция. Явно не случайно пише по книгите всеки път да се зявият докрай и да се регулират начисто!
Резултат има - припукванията в празния ход изчезнаха, работи равномерно, пали лесно топъл и студен, като при нормална температура 10-15 градуса няма нужда от смукач. В движение при ниски обороти и малко газ, също нещата значително се подобриха, всякакви придърпвания и накъсвания изчезнаха на 80-90%. Засега е това, повече няма да се занимавам, освен ако не докопам техника с която да следя смесите.
За капак си смених и пружините и маслото в предницата с Hyperpro :) Остава да се намери и карач за мотора да дава газ :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2013, 11:22 
Offline
Лейтенант
Лейтенант

Регистриран на: 22 Дек 2009, 14:50
Мнения: 158
axl_t написа:
Здрасти,
тъй-като при всяка промяна не ги завивах докрай и да регулирам от нулата, ами променях половин или един оборот спрямо предишната позиция. Явно не случайно пише по книгите всеки път да се зявият докрай и да се регулират начисто!

:wink:

я кажи за пружините?
от къде ги взе и за какви пари

_________________
Два мотора и само 3 цилиндъра......
KTM 620 LC4 Supermoto
Honda VTR1000Firestorm


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2013, 19:35 
Offline
Капитан
Капитан

Регистриран на: 04 Сеп 2007, 15:19
Мнения: 309
Местоположение: Севлиево
axl_t написа:
Регулирах и pilot болтовете отново на 3 оборота от завито положение. Оказа се, че не всички са били в еднакво положение, явно в един момент съм ги объркал, тъй-като при всяка промяна не ги завивах докрай и да регулирам от нулата, ами променях половин или един оборот спрямо предишната позиция. Явно не случайно пише по книгите всеки път да се зявият докрай и да се регулират начисто!
Резултат има - припукванията в празния ход изчезнаха, работи равномерно, пали лесно топъл и студен, като при нормална температура 10-15 градуса няма нужда от смукач. В движение при ниски обороти и малко газ, също нещата значително се подобриха, всякакви придърпвания и накъсвания изчезнаха на 80-90%. Засега е това, повече няма да се занимавам, освен ако не докопам техника с която да следя смесите.

И аз от неделя имам подобен проблем....и мисля да го отстранявам скоро.При моят мотоциклет трябва да са 2 оборота и 3/4, а по памет миналата година ми ги направиха на 1,5 оборота и сега ниските не мога да ги регулирам.Гасне при газ до дупка и пускане на масура.Иначе нивата ги регулирахме така...
Задните два карбуратора първо
https://www.youtube.com/watch?v=3buvmQb6Ogs
После предните два и накрая предни и задни
https://www.youtube.com/watch?v=D23wVFw2SGE


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Апр 2013, 10:59 
Offline
Сержант
Сержант

Регистриран на: 28 Окт 2008, 11:10
Мнения: 36
Малко офтопик за пружините - от Моторко ги поръчах, 200 лева струват пружините комплект с една туба масло. Това е цената за линейни пружини hyperpro, прогресивните бяха малко по-скъпи, с 20-30 лева по спомен. Цената е доста добра, първо мислех да поръчам отвън с доставка, но не намерих по-добра оферта. Доставката е около месец по принцип.

Ичиконти, на клипчетата гледам сте синхронизирали карбураторите, демек сте уеднаквили вакуума след доресловата клапа на отделните карбуратори. Това би трябвало да води до уеднаквяване на позициите на самите дроселови клапи на отделните карбуратори :) В моя пост под "ниво" имам предвид нивото на бензина в поплавъковата камера на самия карбуратор. Пиши като има развитие при теб, за мен поне ще е интересно и полезно. Може някой и акъл да даде :)

По-здрави


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Апр 2013, 21:30 
Offline
Капитан
Капитан

Регистриран на: 04 Сеп 2007, 15:19
Мнения: 309
Местоположение: Севлиево
В момента с "колегата" от клипа търсим някой да ни изработи по схема един електронен брояч на обороти с точност до 1 оборот, за да уцелим ниските обороти, на всеки един от цилиндрите.Не знам доколко ще е полезно това чудо???Не съм аз инициатора.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Апр 2013, 04:13 
Offline
Сержант
Сержант
Аватар

Регистриран на: 01 Юли 2006, 16:36
Мнения: 119
Местоположение: Силистра
axl_t написа:
Здрасти,
Мерси за съветите!

drbig, А има ли такива свещи за мотори? Аз имам такава, но е за кола и физически не става(размер/разба). Ако знаете някой "майстор", който настройва с такава или пък с широколентова ламбда, ще е полезно за всички да знаят кой и къде е.
)

Има, но са в Силистра.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Апр 2013, 21:18 
Offline
Капитан
Капитан

Регистриран на: 04 Сеп 2007, 15:19
Мнения: 309
Местоположение: Севлиево
Може ли и аз един въпрос?Карбураторите ми са КейКин.
Настроих жигльорите за ниските обороти, така както пише в ръководството ми-навих до упор /без да смачквам пружинката/ и после развих 2 оборота и 3/4 на всичките 4 карбуратора.Двигателя ми успя да постигне почти стабилни 1000 оборота, вместо старите 1500-когато жигльорите ми бяха на 1 и 1/2 оборота.Загрях двигателя и на място вдигнах максималните 11500-еднократно са секунда.После пуснах газта и очаквах оборотомера да спре на 1000 оборота.
Да ама НЕ!
Загасна и отказа да пали!Все едно-няма гориво.Гориво обаче -бол.
Като поизстина, пак запали, но с трудно постигане на ниските обороти.........После пак ги закрепи.
Двойното жило на газта е без разплитания и е смазано с "дебело" масло миналата седмица-демек нищо не задържа.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Апр 2013, 16:39 
Offline
Сержант
Сержант

Регистриран на: 28 Окт 2008, 11:10
Мнения: 36
Има ли развитие с Магната?
Като дадеш газ докрай, удряш прекъсвача нали? След като загасне, пробвал ли си да погледнеш свещите дали са мокри? Като ги правиш тия тестове, двигателя с каква температура е, карал ли си го преди това?
Ако дадеш газ докрай/прекъсвач/ и ако след това върнеш газта по-бавно, пак ли гасне?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 25 Апр 2013, 11:18 
Offline
Капитан
Капитан

Регистриран на: 04 Сеп 2007, 15:19
Мнения: 309
Местоположение: Севлиево
Магната -НЯМА прекъсвач.Колкото навиеш на газта-толкова върви.
Загрят е двигателя предварително до температура поне 82-3 градуса, щото термостата отваря на толкова.
Леко "преплясква" в ауспусите при пускане на газта при ход.Явно не сме се справили с регулирането на карбураторите или вариант 2-първо трябва да се оправи "празният" ход и после останалото.Въпреки, че ми твърдят, че карбураторите са с постоянно работещи и то независими системи и не би трябвало да има зависимост на една система с друга.......???Между другото преходите ги прави добре.
Явно това не е лъжица за моята уста-ще търся специалист.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Юни 2013, 16:59 
Offline
Сержант
Сержант

Регистриран на: 28 Окт 2008, 11:10
Мнения: 36
Какво стана с Магната?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Юни 2013, 11:52 
Offline
Капитан
Капитан

Регистриран на: 04 Сеп 2007, 15:19
Мнения: 309
Местоположение: Севлиево
На Магната отворих главите и видях скапани гарнитури, направо издухани.Слагал съм ги миналата година и са на италианската фирма Athena http://www.athenaparts.com/eng Господ да ги убие!
Сега сложих оригинални и всичко застпа.Няма припляскването и препукването в ауспусите.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com