Дата и час: 20 Окт 2018, 18:20

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2016, 18:12 
Offline
Капитан
Капитан

Регистриран на: 24 Юли 2008, 16:12
Мнения: 355
Здравейте колеги. Карам Априлия 125 с Ротакс 122. В края на миналия сезон мотора не работеше добре. На 5 скорост едвам ускоряваше, а на 6 дори не задържаше достигнатите обороти. Реших да видя какъв е проблема. Свалих цилиндъра и буталото и ги занесох да замерят зa износване. Оказа се, че цилиндъра не е мръднал, диаметър 54 мм. и никакво отклонение към елипса - идеален диаметър. Сегментите закопчават с допустимия луфт. Но компресията е малко над 8 бара или 120 psi. Степен на сгъстяване по книжка 12.5:1. По думи на майстори би трябвало компресията да е между 14 и 15 бара. Давайте акъл какво може да не е наред. И наистина ли това съотношение отговаря на 15 бара?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2016, 21:01 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1154
Местоположение: София
12,5:1 e към 190psi, което е около 13 атмосфери.

На двутактова машина няма какво да й се замисляш за смяна на бутало, сегменти и бутален болт. Хеле пък на 125-ица! Това си е упражнение за норматив при тях.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2016, 21:16 
Offline
Капитан
Капитан

Регистриран на: 24 Юли 2008, 16:12
Мнения: 355
Наистина прав си. Смяната е бърза и лесна. Въпроса е, че трябва да дам между 150 и 200 лева, а не се вижда проблем в цилиндъра и сегментите. Дали има значение на топъл или студен двигател де мери?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Яну 2016, 19:30 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1154
Местоположение: София
Има, но каталожните стойности ги дават на студено.

150-200лв за основен ремонт на двутактов, едно-циливдров е нормален. Цилиндърът е нормално да няма изменение, защото най-вероятно е с никасил и просто трябва да се "изчетка" хубаво.

Това, че ключа на сегментите е ОК не е гаранция, че няма деформации по тях и буталото, откъдето да се губи компресия. А и интересно как го мериш ако не си ги извадил от цилиндъра.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Яну 2016, 19:55 
Offline
Капитан
Капитан

Регистриран на: 24 Юли 2008, 16:12
Мнения: 355
Разбира се,че съм ги свалил.Няма как иначе да се види.Може ли някой да ми каже има ли разлика в изчислението на компресията спрямо степента на сгъстяване при дву и при четиритактов двигател.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 25 Яну 2016, 10:16 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1154
Местоположение: София
Няма. На компресията и сгъстяването не им пука за тактовете, а само от механиката на флуидите.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 25 Яну 2016, 11:25 
Offline
Капитан
Капитан

Регистриран на: 24 Юли 2008, 16:12
Мнения: 355
Съгласен сам ако условията са еднакви.Но при двутактовия по време на сгъстяване,част от газовете се изхвърлят през отвора за изгорелите газове.Това ме навежда на мисълта,че е възможно да се изчислява с различни параметри.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2016, 00:33 
Offline
Капитан
Капитан

Регистриран на: 24 Юли 2008, 16:12
Мнения: 355
Колеги днес ходих и при друг майстор.Той също ми каза,че цилиндъра,буталото и сегментите да в прекрасно здраве.Затова ще търся другаде проблема.Днес занесох гърнето и ауспуха да ги обгорят като за начало.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2016, 23:34 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 15 Юни 2006, 13:55
Мнения: 448
Местоположение: Видин(София)
Tова имаше ли reed valve? Ако да - проверил ли си какво е състоянието?

_________________
VIXXER


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2016, 11:39 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 03 Яну 2005, 18:07
Мнения: 1768
Местоположение: Видин
Най-вероятно неработещо... имал съм такива проблеми, но при мен беше механично отварянето. Почистваш , регулираш щангичката и пак тестваш. Ако е нещо с ел.- виж дали функционира.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Яну 2016, 00:22 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 15 Юни 2006, 13:55
Мнения: 448
Местоположение: Видин(София)
Въпреки, че тая клапа върши смислена работа само на ниски обороти...

_________________
VIXXER


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com